آموزش صفر تا صد پارکور

بسیاری از افراد تمایل دارند که در این ورزش حرفه ای باشند. پس نیاز به آموزش پارکور به صورت صفر تا صد و حرفه ای بطور کامل برای این افراد احساس می شود.

برای حرفه ای شدن در این ورزش می توانید به یک آموزشگاه درجه یک مراجعه کنید.

برای یادگیری حرفه ای و اصولی این ورزش نیاز به صبر و تحمل در تمرینات است.

بالا بردن استقامت بدنی و آمادگی ذهنی و ایجاد تعادل بدنی نکات مهم در حرفه ای شدن هستند. چند نکته در خصوص یادگیری این ورزش به صورت حرفه ای وجود دارد که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

سبک قدم برداشتن یکی از اصول حرفه ای ها در ورزش پارکور است. قبل از تمرین بر سطوحی آن را چک کنید و از شکنندگی آن مطلع شوید؛ اما به هر حال در زمان انجام این ورزش یا تمرین آن باید گام های سبکی بردارید. سبک دویدن و سبک کردن وزن خود در این ورزش بسیار مهم است.

دو نقطه A و B را در نظر بگیرد. نقطه A نقطه شروع است. برای رسیدن به نقطه B چند روش را امتحان کنید و هر بار طی کردن این دو نقطه را تمرین کنید. باید نحوه فرود را یاد گرفت. مهم است بدون آنکه صدمه ای ببینید فرود بیایید.

معرفی ورزش پارکور

پارکور ورزشی نوین برای تخلیه هیجان و انرژی و خلق صحنه های زیبا با استفاده از حرکات بدن است. می توان گفت که بیشتر به یک رشته ورزشی هنری شبیه است. آمادگی جسمانی افرادی که در این سبک از ورزش پارکور کار می کنند عالی است. همین امر باعث جذابیت این رشته میان جوانان شده است.

در ادامه به مراحل و بخش های یادگیری و آموزش این ورزش خواهیم پرداخت.

چطور پارکور کار حرفه ای شویم

لازم است در برخورد با موانع گاهی سرعت خود را کم و گاهی زیاد کنید و برای انجام حرکت بعدی برنامه ریزی کنید. یک حرفه ای کار توانایی های خود را می شناسد و بر اساس توانایی های خود حرکات مربوط به این ورزش را انجام می دهد. به هیچ وجه تحت تاثیر دیگران قرار نگیرید زیرا ممکن است صدمه ببینید. برای حرکات جدید ابتدا آمادگی ذهنی پیدا کنید سپس بر روی تشک آن را انجام دهید. باید گفت این سبک از ورزش، هنری آزاد است که لازم یادگیری آن تمرینات حرفه ای نزد شخص حرفه ای تر است. برای شروع تمرینات، آن را در خانه و یا پارک انجام دهید. حرکاتی را که یاد گرفته اید بارها و در مکان های مختلف انجام دهید. قبل از تمرین از ایمنی بودن محل اطمینان داشته باشید. تمرکز و دقت خود را حفظ کنید و رسیدن به دو نقطه را در ذهن خود تجسم کنید سپس آن را انجام دهید.

مراحل یادگیری پارکور

چگونه پارکور یاد بگیریم؟
پارکور یک ورزش انفرادی است و در دسته ی هنرهای نمایشی قرار دارد ، اما حتی اگر ویدیوهای مختلف را دیده باشید ، این را بدانید که شما برای حرفه‌ای شدن و برای یادگیری پارکور باید سال ها تلاش و پیگیری مداوم داشته باشید،

در ضمن دقت داشته باشید که یادگیری غیر اصولی و غیر علمی می تواند شما را دچار صدمات جبران ناپذیری کند.

در ادامه ی مطلب به شما خواهیم گفت چطور با یک مربی و مرکز آموزش پارکور معتبر آشنا شوید.

درباره باشگاه پارکورسیتی تهران:

آموزش پارکور در تهران

(باشگاه فرهنگی ورزشی پارکورسیتی)

در این مجموعه که تحت مدیریت محمد بی پروا است شما به راحتی می توانید اگر در تهران هستید از ارائه ی خدمات آموزش پارکور در تهران به صورت خصوصی و نیمه خصوصی بهرمند شوید، آموزش پارکور در تهران در مکان های محیط پارک ها و با شیوهای نوین ، و بدون نیاز به تشک ایمنی انجام می شود و تجربه ی هیجان انگیز و البته اصولی برای شما بهترین روش یادگیری خواهد بود و محمد بی پروا و گروه پارکورسیتی ،تجربه ی چندین ساله ی خود را در زمینه ی آموزش پارکور به شما منتقل خواهند کرد

چرا که از نظر محمد بی پروا مربی پارکور ما باید با آغوشی باز این علم پارکور را به همه ی علاقه‌مندان با نهایت افتخار ارائه دهیم و زکات علم نشر آن است.

فعالیت های مجموعه پارکورسیتی:
این گروه فعال در زمینه‌ی ساخت تیزر تبلیغاتی و انجام کارهای نمایشی در جشن ها و مهمترین فعالیت این گروه آموزش پارکور در تهران می باشد، که شما به راحتی می توانید از جدول اطلاعات برگزاری تمرینات اهداف یادگیری پارکور خود را تعیین کنید و با حضور در پارکورسیتی برای حرفه ای شدن اقدام کنید

پاسخ به سوالات رایج کاربران برای شروع هیجان انگیز ورزش پارکور

آموزش پارکور برای آماتورها

حرکات خیره کننده و اعجاب انگیز در این ورزش علاقه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است. آموزش پارکور به عنوان یک ورزش نه چندان قدیمی و بدون سابقه طولانی در همه جای دنیا گسترش پیدا کرده است. در آموزشگاه ها این ورزش برای آماتور ها نیز آموزش داده می شود.

بسیاری از افراد می توانند برای ورود به این عرصه تمرینات خود را در خانه تمرین کنند. ورزش پارکور در حقیقت به معنی از میان برداشتن موانع است. بالا رفتن و فرود آمدن درست و تعامل با محیط است. محیط مانند پله ها، دیوار، موانع و … می باشد. پس با محیط خود ارتباط برقرار کنید.

فرد آماتور باید برای رسیدن به تعادل و حرکت در این ورزش سخت تمرین کند. تمرین ها و رشد در یادگیری بر اساس اصول و قواعدی است.

رعایت همه این اصول باعث می شود تا تمرینات درستی انجام دهید. پیشرفت یک مبتدی باید آرام و پیوسته باشد.

حفظ سلامت و امنیت در parkour
حفظ سلامت و امنیت افراد در این ورزش در اولویت است. تا زمانی که به اندازه کافی دارای تعادل و آمادگی نباشید نباید حرکات ورزش پارکور را انجام دهید. تمرینات مستمر و اصولی برای آماتور ها ضرورت دارد.

آماده کردن بدن خود و روی فرم آوردن اولین قدم در آموزش پارکور برای افراد آماتور و مبتدی است. به زمین افتادن و غلت خوردن تمرین دیگری است که فرد باید به صورت مدام آن را تمرین کند. پریدن و بالا رفتن و جستن از موانع قدم های بعدی برای تمرین و آموزش این ورزش است.

تمرین با دیگران نیز یکی از روش های مهم پیشرفت است. در نهایت هر کسی که می خواهد حرفه ای شود باید تحت نظارت یک مربی حرفه ای این کار را انجام دهد.

آموزش پارکور در تهران

در تهران و سای شهرها سالن و باشگاه های متعددی برای آموزش پارکور وجود دارد که کار را برای جوانان تهرانی ساده کرده است. تمامی باشگاه های حرفه ای شهر تهران دارای تمامی تجهیزات مدرن برای تمرین و آموزش پارکور هستند.

می دانیم که برای ارائه آموزش اصولی باید مکان و تجهیزات مناسب را در اختیار داشت. سالن های برتر در تهران و سایر شهر ها وجود دارد که دارای تمامی این امکانات هستند. در نتیجه آموزش ورزش پارکور به صورت حرفه ای در این سالن ها توسط مربیان مجرب صورت می گیرد.

مربیان پارکورکار از افراد حرفه ای در این کار هستند و آموزش را بسیار اصولی به علاقه مندان ارائه می دهند. پس یادگیری پارکور در هر شهر و یا روستایی که باشید کار سختی نیست. با رجوع به باشگاه های معتبر به یادگیری این ورزش پر هیجان بپردازید.

وسایل و تجهیزات پارکور
برای انجام این رشته ورزشی یا در زمان آموزش پارکور بایستی افراد به لباس و کفش های راحت و مناسب مجهز باشند. در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب دیدگی و یا عدم موفقیت در کار شوند.

چه نوع لباس و کفشی مناسب پارکور است؟

البته لباس و وسایل سلیقه ای است. ممکن است فرد با هر لباس و شلواری راحتی باشد؛ اما برای ایمنی و راحتی در اجرای حرکات نمایش باید برخی از اصول را رعایت کرد.

(مهم ترین پوشش پارکور کار حرفه ای، کفش است)

یک جفت کفش مناسب باید دارای ویژگی هایی باشد. قوس وسط پا، پاشنه اسفنجی، دارای عاج های زیرین، جنس توری و نرم، دارای گیره های پشت پا و دارای لبه جول از این ویژگی ها هستند. پس در انتخاب کفش دقت کنید.

در فصل های گرم لباس های آستین کوتاه بهترین انتخاب برای پارکور کار است. جنس لباس خنک و راحت باشد. سایز لباس نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد و جلوی حرکات دست و پا را بگیرد. در فصل سرما نیز پولیور های بدون کلاه برای پارکور کار مناسب است.

شلوار پارکور کار باید کمی گشاد باشد تا حرکات را راحت تر انجام دهد. جنس شلوار باید به گونه ای باشد که با عرق کردن به پا نچسبد. پوشیدن شلوارک نیز برای ورزش پارکور مناسب است.

برای کسانی که در این حرفه تازه کارند اصلا به هیچ وجه استفاده از کلاه ایمنی و زانو بند، ساق بند و دستکش پنجه بریده و بیضه بند و … نیست ! بجای آن باید بیشتر حواستان به این باشد که حرف استادتان را گوش کنید و از انجام تکنیک هایی که در آن ها شک دارید اجتناب کنید.

آموزش پارکور به صورت کامل

قیمت کلاس های این رشته ی خاص با توجه به شهر و سالن های مختلف متغیر است. معمولا آموزش ورزش هایی مانند پارکور بسیار ارزان تر از سایر رشته های ورزشی مانند ژیمناستیک است. معمولا باشگاه هایی که مربی حرفه ای و قوی در اختیار دارند قیمت آموزش این رشته ورزشی کمی بیشتر است.

برای کسب اطلاع از قیمت کلاس های آموزشی این رشته پر طرفدار باید به سالن مد نظر خود تماس برقرار کنید. برای انجام این رشته ورزشی به لباس و فرم مخصوصی نیاز نیست. این مسئله باعث می شود تا قیمت کلاس ها کمتر از سایر کلاس های ورزشی تمام شود. آموزش پارکور شاید بسیار ارزان تر از سایر ورزش های محبوب در ایران است.

آموزش پارکور در همه ی شهر ها و روستاهای ایران

قیمت کلاس های آموزش پارکور با توشبرخی از افراد که به این رشته ورزشی علاقه دارند خواهان آموزش پارکور به صورت حرفه ای هستند؛ اما برخی دیگر برای سرگرمی و تنوع این ورزش را انجام می دهند. بدهی است که آموزش پارکور حرفه ای نیاز به تمرینات بیشتر است. همچنین زمان زیادی برای انجام تمرینات لازم است.

اولین آموزش پارکور به صورت حرفه ای ایجاد تعادل است. تعادل یک مهارت اساسی در پارکور است. هنگام پریدن و فرود آمدن و چرخیدن نیاز به تعادل دارد. برای افزایش تعادل در آماتور ها روی ریل راه بروید و بایستید.

دویدن نیز یکی از تمرین هایی است که فرد آماتور باید آن را در آموزش پارکور انجام دهد. فرار از دست آدم خوار ها و دشمنان فرضی باعث می شود تا فرد سرعت بیشتری در دویدن داشته باشد. پس نیاز به استقامت بدنی و سرعت زیاد در شروع آموزش های حرفه ای نیاز است. تمرینات دوی 100 متر و 5000 متر برای افزایش سرعت و استقامت باید انجام شود.

جهش و جهیدن درست از آموزش های پارکور است. پریدن از شکاف ها و پله و دیوار ها نیاز به داشتن جهیدن دارند. برای جهیدن اصولی نیاز به قواعد خاصی است.جه به شهر و سالن های مختلف متغیر است. معمولا آموزش ورزش هایی مانند پارکور بسیار ارزان تر از سایر رشته های ورزشی مانند ژیمناستیک است. معمولا باشگاه هایی که مربی حرفه ای و قوی در اختیار دارند قیمت آموزش این رشته ورزشی کمی بیشتر است.

برای کسب اطلاع از قیمت کلاس های آموزشی این رشته پر طرفدار باید به سالن مد نظر خود تماس برقرار کنید. برای انجام این رشته ورزشی به لباس و فرم مخصوصی نیاز نیست. این مسئله باعث می شود تا قیمت کلاس ها کمتر از سایر کلاس های ورزشی تمام شود. آموزش پارکور شاید بسیار ارزان تر از سایر ورزش های محبوب در ایران است.

یادگیری حرکات تیک تاک در Parkour

یادگیری حرکات تیک تاک نیز از اصول آموزش پارکور حرفه ای است. این حرکت یک ترکیب مناسب و اساسی برای بالا رفتن از دیوار و پایین آمدن از آن می باشد. پا گذاشتن روی دیوار و فشار وارد کردن به پنجه پا و تغییر دادن زاویه بدن و فرود آمدن در جایی دیگر یک حرکت حرفه ای است.

غلت زدن یا چرخیدن یکی از حرکات زیبا و حرفه ای در پارکور است؛ که البته یکی از حرکات پایه در این ورزش می باشد. با غلط زدن در زمان فرود فشار را از پا به همه نقطه بدن منتقل می کنید و این باعث کمتر صدمه دیدن فرد می شود. احتمال آسیب دیدن در فرود با پا بسیار زیاد است.

خرک نیز از دیگر حرکات جالب در پارکور حرفه ای است. پرش از مانع یا موانع حرکتی هیجان انگیز است. برای حرفه ای شدن در این کار ابتدا از خرک های کوچک و با ارتفاع کم شروع کنید.

دیوار نوردی به معنی بالا رفتن از دیوار با مهارت عالی است. این حرکت پیچیده است و نیاز به تمرین و تعادل زیادی دارد. مهارت در پریدن و دویدن و بالا رفتن لازمه یادگیری در این حرکت هستند.

چگونه به صورت صحیح آموزش پارکور ببینیم

فرار از نقطه A به نقطه B

در نظر گرفتن دو نقطه و تمرین حرکات زیبا برای رسیده از یک نقطه به نقطه دیگر در واقع تمرین پارکور است. برای یادگیری و آموزش پارکور باید حرکاتی و تمرینات خاصی را انجام داد. تمرین دو صد متر و مقاومتی، انجام حرکات بدنسازی، قوی کردن دست ها و پاها و حفظ وزن ایده آل از حرکات لازم برای انجام این ورزش است.

بدنسازی در پارکور دارای اهمیت بسیار زیادی است. بدنسازی باعث می شود که در زمان انجام حرکات تمرینی بدن آسیب نبیند. همچنین بدنسازی باعث افزایش کیفیت تمرین های پارکور می باشد. تمامی تراسور ها دارای بدنی ورزیده و آماده ای هستند. با انجام تمرینات بدنسازی به این آمادگی رسیده اند.

انجام حرکت های سرعتی و قدرتی پارکور
انجام حرکت های سرعتی و قدرتی برای بهبود سیستم عملکرد عضله های بسیار لازم است. بدنسازی پلیومتریک معمولا برای افزایش کارایی در یک ورزش خاص انجام می شود.

شنا کردن، بارفیکس، چمباته زدن. حرکات کششی پا از تمرین های خاص برای این ورزش است. وزنه زدن نیز برای تقویت ماهیچه های دست بسیار موثر است. دویدن مکرر و انجام ورزش های مانند یوگا برای حرفه ای شدن در ورزش پارکور عالی است.

ورزش های کششی و گرم کردن بدن برای شروع تمرینات پارکور لازم است. پس به این صورت آمادگی جسمانی در این ورزش حرف اول را می زند.

نکات مهم در آموزش پارکور کدامند؟
بسیاری از نکات مهم در یادگیری و آموزش پارکور در خلال متن گفته شد؛ اما رعایت برخی از نکات برای یادگیری این ورزش در کنار تمامی نکات گفته شده لازم است.

رژیم غذایی خاصی داشته باشید مربی حرفه ای به ورزشکاران رژیم غذایی مناسب را یادآور می شوند.

تمرینات را با علاقه شدید و پیگیری بسیار ادامه دهید.

لازم است تا فرد پرش های خود را تصحیح کند. ابتدا به بالا بپرید نه پایین و جایی را برای پریدن انتخاب کنید که عریض و طویل باشد. طول پرش یک قدم باشد. سپس آن را افزایش دهید. به نرمی روی انگشت های پا فرود بیایید. چند هفته را به طرز صحیح پریدن اختصاص دهید.

بر روی فرود خود تمرین کنید. فرود را کاهش دهید به این معنی خود را بکشید. در زمان فرود تا جایی که می توانید بدن خود را رو به زمین کش دهید. برعکس زمانی که می خواهید بپرید. در زمان پریدن تا جایی که می توانید باید پاهای خود را جمع کنید.

انجام حرکات بارفیکس
ماهیچه های بدن خود را قوی کنید. انجام حرکت های بارفیکس در این مورد به شما کمک می کند. استفاده از بارفیکس نرمال و بالا رفتن تا سینه برای شروع آموزش پارکور در حرکت بالا رفتن مناسب است. در نهایت برای حرکت سیال آماده شوید.

از دیوار ها برای بالا رفتن شروع کنید. بالا رفتن از آپارتمان خطرناک است و برای مبتدی ها بسیار خطرناک است. دویدن خوب را تمرین کنید. تا جایی که می توانید با دویدن بر روی دیوا بالا رفتن از آن را تمرین کنید. از گوشه ها برای شروع استفاده کنید و دیوار های کم ارتفاع را انتخاب کنید.

سر و صدای کمتری ایجاد کنید و در زمان تمرین ساکت و آرام باشید. به آرامی قدم بردارید و به حرکت های خود گوش کنید.

سبک خود را گسترش دهید. از خود ویدیو بگیرید و آن را تحلیل کنید. همچنین دیدن ویدیو دیگران نیز برای افزایش سبک خود لازم است. تمرین کردن با دیگران لذت بخش است و باعث افزایش خلاقیت شما می شود.

نماد فلسفی پارکورسیتی (انسان بدون مرز)
تمام این جهان زمین بازی پارکورکاران است
یک نماد از پارکور
یک انسان برعکس نمادی جالب برای ورزش پارکور

آموزش پارکور برای همه فارسی زبانان

تناسب اندام رویایی

یادگیری پارکور شامل تمام تمرین های تناسب اندام می باشد. دویدن و پریدن تمامی ماهیچه های بدن را تقویت می کنند. پارکور هم ورزش است و هم تفریح و هم تمریناتی برای تناسب اندام که دارای فواید زیادی است. بالا بردن مهارت های فکری تنها یکی از فواید این ورزش است.

مغز و فکر در این ورزش بسیار درگیر است زیرا بسیار سریع باید برای پریدن از موانع تصمیم گرفت. همچنین بهترین راه برای فرار یا رسیدن به نقطه مد نظر را پیدا کرد. از این رو می توان فواید آموزش پارکور را در موارد زیر خلاصه کرد.

افزایش خلاقیت
پارکور فرد را به افزایش خلاقیت مجبور خواهد کرد. هر مانع یک راه حل مشخصی ندارد و برای رد شدن از آن نیاز به خلاقیت فرد است.

افزایش اعتماد به نفس
شکست دادن موانع و گذشتن از آنها باعث افزایش اعتماد به نفس در آدم ها می شود. در نتیجه پارکور باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد خواهد شد. زمانی که از یک دیوار خواهی گذشت فرد احساس غرور خواهد کرد.

تعادل روحی و جسمی وسلامتی و دروی از امراض
تناسب اندام شامل اندام ورزیده، قدرت، سرعت و تعادل از خصوصیات فیزیکی و جسمی کسی است که پارکور کار می کند. این تمرینات برای بدن مفید است و همیشه فرد در حالت آماده باش است.

پارکور مانند بسیاری از ورزش ها باعث استحکام استخوان ها خواهد شد. فرد با پارکور بدن خود را مجبور می کند که مستحکم باشد.

کاهش فعالیت ضد اجتماعی
افرادی که به ورزش روی می آورند از فعالیت های ضد اجتماعی و اخلاقی دور می شوند. پارکور باعث می شود تا افراد انرژی خود را با چالش و موانع تخلیه می کند.

افزایش قدرت قلب
شدت فعالیت در پارکور باعث می شود تا ذخیره اکسیژن در بدن افزایش پیدا کند. به این صورت قدرت قلب در هیجانات و فعالیت های سنگین بسیار بیشتر شود.

آموزش پارکور و کسب درآمد سرشار

پارکور یک ورزش نوظهور

به عنوان یکی از ورزش های نوپا خیلی زود توانست در دنیا طرفدار های خود را پیدا کند. آموزش پارکور در سال های اخیر در سراسر دنیا نیز به صورت وسیعی افزایش پیدا کرد. در ایران نیز بسیاری از جوانان به این رشته ورزشی علاقه مند شدند و توانستند در این رشته حتی فعالیت کنند. این ورزش در تمام دنیا اصول و قواعدی دارد که برای آموزش پارکور باید به این اصول پایبند بود.

تقریبا در همه شهر های ایران دسته کم یک یا چند باشگاه برای آموزش پارکور به صورت حرفه ای وجود دارد. جوانان ایرانی تقریبا در همه رشته های ورزشی دارای عناوین و رکورد هایی هستند. هر چند که این رشته ورزشی از رشته های مسابقه ای نیست اما بسیاری از جوانان ایرانی توانسته اند در آن خوش بدرخشند.

آموزش به صورت حرفه ای نیاز به تمامی تمرین های لازم و رعایت نکات مهم دارد. در ایران نیز مانند سایر جاهای دنیا این تمرین و اصول کاملا رعایت می شود. البته کسانی که به صورت حرفه ای کار می کنند رعایت اصول کلی تر و جامع تر است.

آموزش پارکور بانوان
تصور می شود که پارکور ورزش و سرگرمی پسرانه است. همچنین آموزش پارکور برای آقایان در ایران امکان پذیر است. هنوز در ایران اجرای نمایش پارکور در پارک ها و فضا های عمومی عمومیت پیدا نکرده است؛ اما در بسیاری از شهر های بزرگ آموزش پارکور برای بانوان را دایر کرده اند.

برای زنان ایرانی اجرای این حرکات در فضاهای بسته و دارای سقف امکان پذیر است؛ زیرا هنوز نگاه جامعه به پارکور زنان در ایران تغییر پیدا نکرده است. حتی گاهی دیده شده است که دختران در زمان اجرای تمرین مورد تمسخر آقایان قرار گرفته اند.

امروزه بسیاری از دختران به آموزش پارکور روی آورده اند و دلیل آن فعالیت و هیجان زیاد در این رشته ورزشی است. ورزش پارکور در زیر مجموعه رشته های آمادگی جسمانی قرار دارد و حتی زیر نظر فدراسیون این رشته می باشد. البته در سال های گذشته پارکور از ورزش های زیر زمینی و ممنوع محسوب می شد. این امر باعث ایجاد سختی هایی برای پارکور کاران زن بود.

امکانات مناسب برای بانوان
امروزه علاقه مندان بانوی زیادی به این ورزش مهیج وارد شده اند و پس از سال ها تمرین همپای آقایان ما توانسته اند در فستیوال های بین المللی شرکت کنند و توانایی های خود را به معرض نمایش گذارند.برخی از بانوان هم با محتواسازی به کار و کسب درآمد در این حرفه مشغولند و روز به روز به تعداد آنان افزوده می شود.

نمایی از ورزش پارکور
قلمرو پارکور در شهرها

آموزش دیگر حرکات متنوع پارکور

در کلاس های آموزش پارکور به افراد تمامی حرکت های این رشته ورزشی آموزش داده می شود. آموزش حرکت های وال اسپین و پالم اسپین، آموزش چرخ و فلک، حرکات بالانس، حرکات پل، رول پارکور از جمله آموزش ها می باشند. حرکات نیم پشتک، حرکات وبستر و تمرینات بدنسازی نیز سایر حرکات های مهم در این ورزش هستند.

در متن فوق در خصوص حرکات مهم این ورزش مطالبی ارائه شد؛ اما لازم به ذکر است که ورزش پارکور یکی از ورزش های مهم حرکتی است. در نتیجه آموزش پارکور نیز باید به شیوه ای فیزیکی و عملی باشد. ارائه توضیحات تئوری برای افرادی که سعی دارند به صورت حرفه ای کار کنند عملا بی فایده است.

ارائه توضیحات مهم در زمان آموزش عملی و تمرینات باید صورت بگیرد تا در ذهن فرد باقی بماند. حرکات پارکور از چند حرکت اصلی تشکیل شده اند. برای یادگیری این حرکات باید تمامی نکات فوق الذکر در این متن را رعایت نمود.

پکیج های آموزشی و محصولات ما

گروه پارکورسیتی مفتخر است پکیج های آموزشی و ویدیو های آموزشی بسیاری در خصوص Parkour training در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

هر یک از حرکات پارکور دارای ظرافت ها و پیچیدگی هایی است که نیاز به تامل و تفکر و البته تمرین دارند.

برای یادگیری حرکات دویدن و غلت زدن و یا پریدن و فرود آمدن نیاز به دانستن نکاتی است. به هر حال برای انجام این ورزش پر هیجان نیاز به تمرین بسیار است.

پارکور یک ورزش محبوب در ایران
ورزش پارکور یکی از ورزش های محبوب در سال های اخیر است. برای آموزش پارکور نیاز به یک سری پیش نیاز های مهمی است. تناسب اندام، تمرینات بدنسازی، فعالیت های آمادگی جسمانی و موارد دیگر از پیش نیاز های مهم برای یادگیری پارکور است.

بسیاری از جوانان به دنبال هیجان و کار های خارق العاده هستند. پارکور یکی از راه های عالی و مناسب برای تخلیه این هیجانات و انرژی در جوانان است. حرکات ورزشی که باعث افزایش دقت و تمرکز در افراد می شود. همچنین باعث ایجاد خلاقیت و انجام حرکت های هیجان انگیز در آنها می شود.

پارکور ورزشی نوپا است اما به سرعت در حال پیشرفت است. بسیاری از جوانان برای یادگیری و آموزش پارکور به سالن های مختلفی مراجعه می کنند. در سال های اخیر مربیان برجسته ای در این رشته ورزشی اقدام به ارائه آموزش کرده اند.

نکته پایانی و جمع بندی
برای یادگیری این ورزش بایستی به نکات مهمی توجه نمود. افزایش آمادگی جسمانی و افزایش تعادل و قدرت از این نکات مهم هستند. همچنین خلاق بودن در این ورزش کمک بسیاری به پیشرفت فرد دارد.

به هر حال؛ چنانچه از افرادی هستید که به این ورزش علاقه دارید با در نظر گرفتن همه جوانب آموزش پارکور را شروع کنید. در صورتی که این ورزش هیجان انگیز را شروع کرده اید و قصد دارید در این ورزش حرفه ای باشید بایستی تمرینات خود را سخت و مداوم کنید.

بهره از تجربه مربی و تمرین با دیگران مهم ترین عامل های افزایش مهارت است.

پارکور مانند سایر رشته های ورزشی نیاز به تمرین و استقامت دارد،ممکن است در این ورزش زیاد زمین بخورید یا آسیب ببینید ولی مهمترین عامل تلاش و پشتکار شما است .ورزش پارکور به شما کمک میکند تا به ترس خود غلبه کنید و توانایی ذهنی و روانی خود را توسعه بدهید.

در آکادمی پارکور سیتی ما با داشتن مربیان حرفه ای و با تجربه در ایران پارکور را از مبتدی تا پیشرفته را به شما آموزش می دهیم.برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره همراه در سایت یا ارسال پیام به واتس آپ آکادمی از نحوه برگزاری کلاسها برخوردار بشوید.

سوالات متداول

بله ما بصورت تخصصی در تمام مناطق آموزش داریم .

باید سعی کنید در تمامی کلاسها شرکت کنید و اموزش های تخصصی را یاد بگیرید این ورزش تفاوت خاصی با سایر رشته ها داره چون شما باید آمادگی بدنی بالایی داشته باشید.

شما میتونید با عضویت در گروه های پارکور این حرفه را یاد بدهید یا اینکه تو کارهای نمایشی شرکت کنید .

بستگی به شرایط هنراموزان داره ولی سعی میکنیم جدیدترین حرکات اموزش پارکور در دنیا را یاد بدهیم.

شما میتونید از طریق شماره واتس اپ روی سایت مشخصات خودتون را ارسال کنید ما جهت هماهنگی خدمتتون پیام میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *