ALPUS-GYM

دوره های آموزش پارکورآقایان وخانم ها

همراه با اساتید برتــر

محل تمرینات:

پارک نیاوران

پارک لاله

پارک نهج‌البلاغه

لطفاً جهت ثبت‌نام و رزرو جلسات تمرین تماس بگیرید

۰۹۹۰۴۰۴۰۴۹۹

نکات مهم ورزش پارکور

در این مقاله از قسمت مهم آموزش پارکور خیابانی یا همان شهرنوردی به شما خواهیم آموخت که این ورزش یک ورزش خیابانی و مهیج مبتنی بر مهارت های فردی است که با نام های شهرنوردی شناخته می شود، بسیاری از افراد تمایل دارند که در پارکور ورزشکار حرفه ای باشند؛ فقط کسانی موفق می شوند که زیر نظر اساتید برتر دوره ببینند، پس نیاز به آموزش پارکور به صورت صفر تا صد و حرفه ای بطور کامل برای این افراد احساس می شود.

در این مقاله از قسمت مهم آموزش پارکور خیابانی یا همان شهرنوردی به شما خواهیم آموخت که این ورزش یک ورزش خیابانی و مهیج مبتنی بر مهارت های فردی است که با نام های شهرنوردی شناخته می شود، بسیاری از افراد تمایل دارند که در پارکور ورزشکار حرفه ای باشند؛ فقط کسانی موفق می شوند که زیر نظر اساتید برتر دوره ببینند، پس نیاز به آموزش پارکور به صورت صفر تا صد و حرفه ای بطور کامل برای این افراد احساس می شود.

قوانین پارکور

قصد داریم در این مقاله به جهات مختلف قوانین و آموزش پارکور بپردازیم و به صورت مفید و کامل روش یادگیری آن را آموزش دهیم. این هنر یک رشته ورزشی است؛ اما دارای فلسفه ای خاص است. می توان گفت که یک ورزش روزانه است و بیانگر شیوه ای خاص از سبک زندگی است. در این ورزش، فرد به توانایی های جسمی و ذهنی خود اتکا می کند. در واقع خبری از مسابقه و رده بندی ورزشکاران نیست. بلکه فرد برای افزایش توانایی های خود و نه برای اثبات برتری تمرین می کند. برای یادگیری و آموزش پارکور باید قدم به قدم پیش رفت. پارکور شیوه ای حرکتی است که زندگی روزمره را به یک مسابقه و ورزش با مانع تبدیل می کند. ورزشکاران این حوزه ورزشی حرکات جالبی را به نمایش میگذارند که برای یادگیری آن لازم است تمرین های اصولی را انجام دهند.

نام تکنیک: turn vault (ترن والت)

درجه ی دشواری: متوسط
زمان یادگیری: حداقل یکماه

برای انجام این تکنیک هر شخص ابتدا باید حرکات پیش نیاز این تکنیک که می توان به چرخ و فلک و چامپ ۱۸۰ درجه اشاره کرد را فرا گیرد و بعد از آن به انجام این حرکت با کمک مربی به تمرینات لازم بپردازد در زمینه ی یادگیری پارکور با مربیان مجرب در تهران و ایران اینجا کیلیک کنید

آموزش تکنیک back flip

سختی حرکت: متوسط
زمان یادگیری: حداقل ۳ ماه

این تکنیک که طرفداران زیادی دارد توسط مربیان پارکورسیتی در فضای آزاد ، بدون نیاز به تشک ایمنی و کاملاً براساس جدیدترین متد به علاقه مندان آموخته می شود.

نام تکنیک: speed vault اسپید والت

میزان سختی : متوسط
زمان یادگیری: حداقل یکماه

آموزش اصولی و کامل این تکنیک ، که جزئی از تکنیک های عبور از موانع به شمار می رود توسط مربیان مجرب پارکورسیتی انجام می شود. برای دیدن لیست مربیان پارکورسیتی

نام تکنیک: front flip فرانت فیلیپ

سختی حرکت: متوسط
زمان یادگیری: حداقل شش ماه

برای آموختن این تکنیک و استفاده آن در پارکور و فری رانینگ حتماً باید از یک مربی با سابقه و با تجربه کمک گرفت برای دیدن لیست مربیان پارکورسیتی

نام تکنیک: cat leap کت لیپ

سختی حرکت: متوسط
زمان یادگیری: حداقل شش ماه

این تکنیک کاملا الگوبرداری شده از حیوان گربه است که برای یادگیری آن باید حتماً از راهنمایی های مربی پارکور با تجربه و متخصص استفاده نمود. در پارکورسیتی امکان آشنایی و تمرین زیر نظر بهترین استاتید ایران فراهم است برای دیدن لیست مربیان کیلیک کنید

نام تکنیک: shoot bak

سختی حرکت: متوسط
زمان یادگیری: حداقل ۳ ماه

هر فردی برای یادگیری این تکنیک حتماً می بایست اول از همه تکنیک back flip را بیاموزد و با کمک مربی بعد از آمادگی ذهنی و جسمی اقدام به ارتقاء مهارت کند. برای دیدن لیست بهترین اساتید پارکور در ایران کیلیک کنید

افراد مبتدی چقدر زمان می برد تا حرفه ای شوند؟

در این ورزش، باید در ابتدای کار به تقویت عضلات و بهبود انعطاف پذیری عضلات پرداخت، زیرا عضلات بدن باید سفت و محکم باشند. و در ابتدا ممکن است در هفته ی اول تمرینات دچار بدن درد شوند اما با گذشت زمان بهبود پیدا می کند. مسئله ی مهمی که اینجا مطرح می کنیم این است که افراد مبتدی همیشه در معرض مخاطرات این ورزش قرار دارند، زیرا همیشه سخت ترین قدم همان قدم اول است.ولی اگر کسی بخواهد که این ورزش را آغاز کنید حتماً باید با دقت و آگاهی کامل و تحت نظر مربی تمرینات را انجام دهد. برای حرفه ای شدن در این هنر باید چه تغذیه ای داشت؟
در این ورزش باید یک تغذیه کامل سرشار از مواد مغذی و مفید مانند گوشت و سبزیجات و پروتئین و کربوهیدرات ها و ویتامین های مورد نیاز بدن باشد تا در طول تمرینات عضلات تحلیل نرود تا روز به روز فرد احساس قدرت و چابکی بیشتری داشته باشد. نمونه ای از مواد غذایی مناسب خوردن غذاهایی مانند : عسل، خرما، پنیر و گردو، کلم بروکلی، تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی ، میگو، شیر، شیره انگور، بادام ، انجیر، جین سینگ، مویز، موز، سیب، هندوانه می باشد. در پارکورسیتی چقدر زمان می برد تا افراد مبتدی بتوانندحرفه ای شوند؟ ما در باشگاه پارکورسیتی به علاقه‌مندان این ورزش همیشه توصیه می کنیم که برای یادگیری هرگز عجله نکنید چون همین عجله است که انسان را هلاک می کند و اگر مردم در کارها عجله نکنند هیچ اتفاقی نمی افتد و هر فرد به سرمنزل مقصود می رسد. پس بهتر است که هرگز برای پیشرفت عجله نکنید، با صبر و شکیبایی و استقامت تمرین کنید ، چون که این ورزش برای انسان های صبور ساخته شده است که هرگز از تلاش جهت رسیدن به آرمان های خود دست بردار نبودند و توانستند به رویاهای خود واقعیت بخشیدند. اما نکته ی امیدوار کننده اینجاست که در پارکورسیتی میزان رشد و پیشرفت افراد چندین برابر بیشتر می شود چون علاقه‌مندان به صورت خصوصی با نظارت کامل مربیان تمرین می کنند.